אני יוסי בן עוז, נעים להכיר

יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

במבט אישי - קצת עלי ועל הבלוג הזה

קצת על עצמי


שמי יוסי בן עוז ואני מהנדס אווירונאוטיקה בהשכלתי, מהנדס מערכת במשלח ידי הנוכחי נשוי ואב לארבע. בין קצוות רחוקים אך קרובים אני מתקיים: לימוד התורה מבית מדרשו של הרב אורי עמוס שרקי, אהבת אמת למוזיקה ותרבות אפלה, במיוחד Black Metal אך גם למוזיקה אנדלוסית ויצירות אלקטרוניות מעניינות, תרבויות עתיקות ועכשוויות, נפש האדם, חיבה מיוחדת לחזון הכלל אנושי - מהווים רק מעט מגבולות המרחב הפנימי שלי. ואולי, אולי אני מנסח את עצמי עכשיו. ואולי בכלל אי אפשר.


קצת על הבלוג


הבמה הזו היא הפעם הראשונה בה כתביי ומחשבותיי מוצאים את דרכם אל העולם לאחר שנות מגירה ארוכות. אם אפשר להצביע על חוט השני השוזר את המאמרים שלי פה אזי הוא כנראה הרצון שלי לתת במה למורכבות של החיים על כל יופיה ועוצמתה. הבלוג הזה מזמין את הקורא להיחשף להרמוניה הפנימית שלעניות דעתי בונה את כולנו בסופו של דבר. אותן המורכבויות הן מנת חלקן של כל אחת ואחד מאיתנו, במרקם האישי שלה ושלו כמובן.

לחיות פירושו להבין שכמעט בַּכּׁל חבויה נקודת אמת פנימית. הבלוג הזה מבקש לשחררה מכבליה. להוליד מאמר המלקט אורות מניטשה, רמח"ל, רבי היהודה הלוי, פייאז'ה, ושיחה מרתקת ששמעתי באוטובוס בדרך למקום לא חשוב. להתלבט ולחשוש ולשתף את העולם בזה.

הגיגי בלוג זה מבקשים להיות חומר למחשבה לכל מי שחפץ להבין את עצמו, ואין להם סיכוי להצליח בזאת בלעדיכם קוראי הנכבדים, ועל כך תודתי.

תגובות ומגיבים?


אין שמח ממני לקבל משוב על הגיגי ומחשבותיי. אני רואה בכך חוויה מעשירה ומזמין את מי שנפשו חפצה עשות זאת, ואודה על כך מראש.

קישורים ממני ואלי

אפשר לפנות אלי גם במייל
ויש לי אפילו ערוץ יוטיוב, אלא שאין בו יותר מידי חומר. בינתיים.

יצירות מעניינות


ספרים ממעמקי ישראל סבא

ספר הכוזרי לרבי יהודה הלוי
מאמר הגדות חז"ל לרבנו משה חיים לוצאטו זיע"א
המהפכה האמונית, מוטי קרפל

ספרים ממעמקי אומות העולם

1984, George Orwell
The Lord of the RingsJohn Ronald Reuel Tolkien
מעבר לטוב ולרוע, פרידריך ניטשה

תגובה 1: